2008. augusztus 25., hétfő

Nektarinos túrótorta


A recept körülbelül a legutóbbi vkf kiírása után született, történt ugyanis, hogy A. joghurttortát szeretett volna enni. Azonnal eszembe jutott a kiírás, így kisebb rávezető kérdésekkel (mint például: nincs annyi joghurt itthon, viszont van túró; én nem is szeretem a joghurt tortát; nincs szép formám hozzá... :-)) rábeszéltem a túrótortára. Ráadásul pont kánikula is volt, így jobb desszertet kitalálni se tudtam volna. Hogy a piskótalap sütéséért se kelljen bekapcsolni a sütőt, babaiskótát használtam helyette.


A recept a következő:

1/2 kg túró
3 dl tejszín
2 dl joghurt
ízlés szerint porcukor (én kb. 5 dkg raktam bele, nem szeretem a nagyon édeset)
1 dl tej
2 zacskó zselatin (én csak 1,5 használtam és szerintem elbírná a két zacskót is)
1 citrom reszelt héja és leve
kb. fél kg nektarin
babapiskóta


A túrót összetörtem, elkevertem a porcukorral, joghurttal, a citrom reszelt héjával levével és a tejjel. A tejszínhabot felvertem, beleforgattam, közben a zselatint feloldottam kb. 1 dl vízben, felforraltam és ezt is a masszához öntöttem.
A babapiskótával kiraktam a kapcsos tortaforma alját, a massza felét beleöntöttem. A feldarabolt nektarin felét beleraktam, majd ráöntöttem a massza másik felét. A torta tetejét kiraktam a maradék nektarinnal és betettem a hűtőbe hűlni. Egy óra múlva kivettem a barackokat, megszórtam cukorral és karamellizáló pisztollyal ráolvasztottam a cukrot, majd újabb 2-3 órára visszaraktam a hűtőbe.


Nincsenek megjegyzések: