2008. augusztus 12., kedd

Savanyúság


Vannak dolgok, amiket nem mi irányítunk...például mindig hülyeségnek tartottam, hogy savanyúságot tegyek el (ez alól csak a kovászos uborka a kivétel, habár azt se csináltam még), hisz a 16. kerületi piacon olyan finomat árulnak, ráadásul nem is drágán...Aztán egyszercsak érkezett hozzánk 60 dkg zöld paprika. Amit az én családom a macska egy bizonyos testrészéről nevezett el (macskapöcs), a párom, A., viszont állította, hogy ez pepperoni. Szerintem meg a pepperoni szalámi. Mivel egyikünk se volt biztos magában megnéztem a google-n. Úgy néz ki pepperoni...Aztán jött a másik a kérdés: jó, de hogyan tegyem el? Google újra jobbról be, keresgéltem, olvasgattam, semmi nagyon okosra dologra nem jutottam, pláne, hogy sürgetett az idő. Aztán lesz, ami lesz alapon csináltam egy ecetes öntetet...


Savanyú zöldpaprika


Hozzávalók:


jelen esetben 60 dkg paprika

2,5 l víz

2 dl 10% ecet

cukor


mustármag

borókabogyó

1 kávéskanálnyi nátrium-benzoát


Egy 5 literes befőttes üveget jól elmosunk, megszárítjuk. A paprikákat szintén megmossuk, majd a csumájuk alatt egy fogpiszkálóval megszúrjuk, hogy a lé át tudja majd járni, és az üvegbe belerakjuk. Közben a vizet meg a többi hozzávalót összeforraljuk, kivéve a nátrium-benzoátot. Itt az általam olvasott receptek eltérnek, egyik azt mondta hidegen kell ráönteni, a másik szerint melegen. Szó volt száraz dunsztról, de azt nem értettem, mert aszerint a recept szerint hidegen kellett ráönteni a levet. Szóval én vártam kicsit és langyosan ráöntöttem a parikára és közvetlen előtte raktam bele a nátrium-benzoátot. Érdemes a maradék felöntőlevelt megtartani, mert másnapra a paprikák beszívják a levet picit és utána kell önteni. Az egyik recept szerint 2-3 napig még nem szabad lezárni az üveget.

Habár még az eredményt nem tudjuk, de gondoltam leírom, márcsak amiatt is, hogy én ne felejtsem el...


Nincsenek megjegyzések: