2008. október 27., hétfő

Gesztenyepüré


És akkor az történt, hogy a kedvenc piacomon, a kedvenc árusomnál volt gesztenye. Kemény 200 Ft/kg áron. Gyorsan be is ugrott egy kiló a kosárkámba, akkor még nem tudtam mi lesz belőle. Aztán átkutattam a netet és a gesztenyepüré mellett tettem le a voksot, már lelki szemeim előtt láttam, hogy fognak elismerően csettinteni a kolleginák amikor jönnek hozzám látogatóba és én lazán megkérdem, hogy kértek egy kis HÁZI gesztenyepürét?...nos, a történet majdnem így néz ki...lássuk csak mi történt. A sok bogarászás után chiliesvanilia receptje mellett döntöttem. Már most leszögezem, nehogy félreértés essék, hogy isteni. De tényleg. Nekem nagggyon ízlik, pedig nem is vagyok oda a gesztenyepüréért. Vagyis idáig azt hittem. De ne kalandozzunk el...még csak annyit, hogy chili nagyon leliismeretesen figyelmeztet mindenkit, hogy gyenge idegzetűek ne vágjnak bele. Persze én erre fittyet hánytam, mondván mit nekem egy kis gesztenye...szóval bevagdostam a gesztenyéket, mire végeztem vele addigra szétment a kezem. Akkor még nem tudtam, hogy először, de nem utoljára. A művelet laza 1 óra. Utána megsütöttem, ezzel nem volt gond. És akkor meg kellett pucolni. A pucolás közben többször eszembe jutott, hogy mennyi is egy negyed kiló fagyasztott gesztenye...? Akik belevágnak, azoknak üzenem, hogy ez a rész a legkritikusabb. Én olyan 2-2,5 órát bíbelődtem vele, közben persze többször tartottam szünetet, többször változtattam helyszínt is. Itt ment szét másodjára a kezem, mondjuk utoljára is. A legjobban a szobában a tévé előtt, a földön ülve sikerült pucolnom. Asszem. Ezután már csak az öröm jön, történetesen, hogy megfőzzük a gesztenyét tejben, vaníliával, közben megcsináljuk a cukor szirupot, ha megfőtt összetörjük a gesztenyét beleöntjük ami kimaradt és kész. Vagyis majdnem. Formába rakjuk, megfagyasztjuk, aztán rájövünk, hogy fagyottan nem tudjuk vágni, újra felengedjük, itt az idegeink felmondják a szolgálatot, megpróbáljuk egyenlő részre osztani, becsomagolni és végre száműzni a fagyasztóba. Hogy a csettintés meglesz-e a kolleginák részéről, az még várat magára 2 hetet...mondjuk nem lesz más választásuk.

Nincsenek megjegyzések: