2009. január 27., kedd

Körte gorgonzolával


Be kell vallanom, hogy valami megmagyarázhatatlan vonzalmat érzek az első hallásra furcsának tűnő ételek iránt. Minél furábban hangzik annál jobban szeretném kipróbálni. Na jó, persze az se mindegy, hogy kimondja, mert ha például egy 3 éves gyerek mondja, hogy együnk lekváros kenyeret kovászos uborkával, akkor elgondolkodok rajta az biztos. De ha egy elismert szaktekintély, akkor annak elhiszem, hogy kipróbálta és nem viccből ajánlgatja. Van a TV Paprikán két szakács, az egyik Jenei Tamás a másik nevét elfelejtettem, de majd A. megmondja, mert ő már utána nézett. Jenei Tamás egyébként a Cactus Juice konyhafőnöke, a másik úriember meg állítólag Rómában volt a magyar nagykövet szakácsa. Többféle műsorban szerepelnek, de van egy olyan, ahol ketten főznek, általában valami olaszosat, de inkább külömleges fogásokat készítenek el. Egyik este is ezt néztük, desszertként párolt körtébe töltött gorgonzólahabot tettek és kívülről pedig cukrot égettek rá karamellizáló pisztollyal. A. mondta, hogy bármikor csinálhatok ilyet. Mondtam, hogy jó, de tudja-e hogy a gorgonzola az egy penészes sajt. Igen tudja. És hogy azt keverik össze tejszínhabbal és csorgatnak rá mézet? Igen, ezt is tudja. Úgyhogy nekiláttam :-) Volt otthon körte, valami olasz fajta, nyúlánk, annyira, hogy nem tudtam volna beletölteni a habot, mert nem lehetett volna rendesen kivájni hozzá a körtéket. Ráadásul este munka után láttam neki, úgyogy ez a gyorsított változat, 20 perc alatt mosogatással kész.


Hozzávalók (4 főre előételnek):


2 körte

8-10 dk gorgonzola

1 nagy evőkanál mascarpone

1-2 evőkanál méz

fahéj

gyömbér

szegfűszeg

kardamom


A körtét meghámozom, félbevágom és a magházát kivájom. Belerakom egy lábasba, felöntöm annyi vízzel amennyi ellepi - lehet fehérbor is, nekem nem volt itthon - belerakjuk a fűszereket és felforraljuk. Nem jó nagyon puhára főzni, mert akkor szétesik. Az én körtéim már nyersen is elég puhák voltak, így én a fűszeres levet előbb elkészítettem és csak akkor raktam be a körtéket 5-6 percre, amikor már forrt. Ezután kivesszük és lecsöpögtetjük. A gorgonzolát kikeverjük mascarponéval és a mézzel és a körtére rakjuk. Tálaláskor mézet is csurgathatunk rá.


Nincsenek megjegyzések: