2009. január 28., szerda

A Paradicsomleves


Nem, nem elírás, kell a határozott névelő és a nagybetű is. A. kedvenc levese, ennek ellenére még mindig nem tanulta meg hogyan kell főzni... :-) Pedig nem nehéz. Nagyjából szerintem minden nap tudna enni paradicsomlevest, de a legjobban kicsit másnaposan szereti :-) Amikor még pici voltam és még nem született meg az öcsém, a szüleim munkabeosztása miatt két naponta csak apukámmal voltam egész nap. Még most is elmosolyodom, ha rá gondolok, nagyon szerettem ezeket a napokat. Pedig apa húzta a hajam fésülés közben és egy csomó mindent nem tudott, de óriási nagyokat sétáltunk, csavarogtunk és egész délután képes volt velem legózni :-) Ebédet is neki kellett főzni és mivel nem nagyon jeleskedett e terülten, emlékeim szerint mindig ugyanazt ettük. Paradicsomlevest és ham&eggs-et. Én mondjuk hihetetlen mennyiségű cukorral ettem, és enném most is, ha A. nem sósan és zelleresen enné. Most már én is átszoktam.


Hozzávalók:

1 l házi eltett paradicsompüré vagy ennek megfelelő bolti vagy akár "fácános" konzerv is lehet, abból 2 kell
kis gumó zeller
pici cukor
víz
só, bors
híg rántás
betű- vagy cérnatészta

A paradicsompürét beleöntjük a fazékba, annyi vízzzel, hogy híg leves állagot kapjon, a zellert is belerakjuk nagy darabokra vágva, rakunk bele egy pici cukrot és felforraljuk. Közben elkészítjük a híg rántást, ha forr a leves a tűzről levéve levesszük, berántjuk a levest, sózzuk, borsozzuk és belerakjuk a tésztát.

4 adag lesz belőle

Nincsenek megjegyzések: