2009. január 26., hétfő

Sült paprika saláta

Azt már régóta tudom, hogy a sütés/főzés nem kötelező gyakorlat, hanem hobbi számomra. De hogy ezt már mások is észre veszik azt jelzi, hogy egyre többet beszélek is róla :-) Karácsonyra ezért több főzéssel kapcsolatos dolgot kaptam, mint például kötényt, lábost, de nem akármilyet, mert a Jézuska nagyon odafigyelt, amikor nagyokat sóhajtottam a konyhában egy 6l-es levesfőző lábos, akarom mondani fazék után. Meg is lepett egy ilyennel:


Az más kérdés, hogy ebből azt a következtetést is levonhattam, hogy elég öreg is vagyok már, ha konyhai eszközöket is lehet nekem ajándékba adni, mert még örülök is neki :-) És hát jöttek a szakácskönyvek, az egyik rendelésre, a másik meglepetésnek:



De legyen szó az egyikről, nevezetesen Fűszeres Eszter szakácskönyvéről. Amint megkaptam átolvastam, nagyon élveztem, de hát ezt tudtam előre, blogja is az egyik kedvencem.

Egyébként nem vagyok az a szakácskönyvből főző típus, kivéve ha süteményről van szó, inkább csak ötletmerítésre használom. Így történt, hogy amikor a kaliforniai paprikákat és márványsajtot méregettem a hűtőben pavlovi reflexként villant be a szakácskönyv, amit gyorsan fel is lapoztam. Kicsit változtattam rajta a hűtő tartalmának felmérése után.





Hozzávalók:



1 kínai kel

3 kaliforniai paprika különböző színekben

8-10 dk márványsajt

joghurt és/vagy tejföl

1 kígyóuborka

szezámmag


A kínai kelt, ubrokát felszeletelem, a márványsajtot kikeverem a tejföl és a joghurt keverékével, avagy kinek hogy tetszik, a paprikát felcsíkozom és forró serpenyőben pici olívaolajon megpárolom, de úgy, hogy még picit roppanós maradjon. Ezután a szezámmagot is megpirítom és 9sszekutyulom. Szerintem olyan arab íze van, habár lehet ettől egy marokkói hosszában vágná fel az ereit...mindenesetre finom nagyon. Ja, a tárolást rosszul bírja.

Nincsenek megjegyzések: