2009. január 26., hétfő

Narancslekvár a la Dr. Oetker


Vannak ezek a vékony Dr. Oetker füzetek. Amik ilyen 8-10 oldalasak, szerintem mindenféle élelmiszerboltból elhozható. Nekem van savanyúságos, lekváros, karácsonyi aprósütis, meg ki tudja mi még. Egész jól használható receptek vannak benne, habár néha azért van benne 1-2 elírás, vagy én voltam béna :-)

Nagyon szeretem a narancslekvárt, de valahogy soha nem jutott eszembe, hogy csináljak, pedig ugye így télen nem is olyan drága. Lehet mondjuk a tél az oka, kinek jut ilyenkor eszébe a befőzés? Hát nekem, akinek van egy kiló majdnem rohadásnak indult narancsa, meg aki látott egy főzős műsort - hol máshol, m int TV Paprika - ahol valamit megkentek vele. És akkor "összekattant", ahogy a főnököm mondaná, my favourite.

Hozzávalók:


85 dk narancs hámozva

4 dl 100% narancslé

1 k.kanál őrölt fahéj

1 k.kanál szegfűszeg

1 tasak Dzsemfix 2:1

Cukor - mennyiséget nem írok, elvileg annyi kellene, mint a gyümölcshús súlyának a fele. Nos nekem attől nem csak a szám ragad össze, hanem a nemmomndom mi is. Én szerinte maximum 20 dekát tettem bele. de nem mértem, csak "érzésre"


A narancsot összevagdaljuk és felrakjuk a cukorral, fűszerekkel és a narancslével a tűzre. Elkezdjük főzni, majd amikor már majdnem forr, összeturmixoljuk. Dzsemfixet belerakjuk, összeforraljuk, majd nagyon gyorsan kimerjuk üvegekbe, amit utána fejrefordítva kíhűtünk.


Ennyi adagból 4 bébipapis üvegnyi lesz.

Nincsenek megjegyzések: